Hírek > A magyar tej az valóban tej

2021 nov 04


Novemberben ismét elindul a tudatos fogyasztást ösztönző tejkampány az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum, valamint a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttműködésével. A cél idén is a minőségi tej és tejtermékek belföldi fogyasztásának ösztönzése, illetve a tudatos választás és vásárlás népszerűsítése. Magyarországon évente folyamatosan emelkedik a tej és tejtermékek átlagfogyasztása.

Jelenleg éves szinten csaknem 60 liter tejet, és több mint 20 kg tejterméket fogyasztunk fejenként, ami azonban – főként tejtermékek szempontjából – elmarad az uniós átlagtól. A kampány éppen ezért a tej és tejtermékek fogyasztásának fontosságára, illetve pozitív élettani hatásaira hívja fel a lakosság figyelmét.

A tejfehérje segíti a kalcium felszívódását, emellett ásványi anyagok közül elsősorban a kalcium- és foszfortartalma jelentős. De található benne magnézium, nátrium, vízben és zsírban oldódó vitaminok – B1-, B2-, B12-vitamin –, valamint A- és D-vitamint is tartalmaz. A tej fehérjéi teljes értékűek, könnyen emészthetők és jól hasznosulnak. A jó minőségű fehérjék pedig megfelelő mozgásmennyiség mellett védik az izomrendszert, növelik az állóképességet és javítják az immunrendszer állapotát is, hangzott el a kampány október 27-ei sajtótájékoztatóján.  
 

Az eseményen Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára kifejtette, hogy a tejágazat az egyik legalapvetőbb ágazata a mezőgazdaságnak és az élelmiszeriparnak.
Azonban az ágazat stabil működéséhez a szaktárca támogatása mellett elengedhetetlenek a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács és az Agrármarketing Centrum segítsége és ösztönző kampányai.  Erről szeretnék az edukatív kampány során főként a tinédzsereket, fiatalokat és fiatal felnőtteket informálni bannerekkel, PR cikkekkel, social média tartalmakkal és influencer együttműködésekkel.

Emellett egy online játékot is fejlesztenek, amelyet rádiókampány támogat majd, valamint a kampány egyes elemeivel közterületeken is találkozhatunk. 

Végül Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója kifejtette, nyolc éve dolgoznak azért, hogy az általuk működtetett Közösségi Marketing Alap segítségével elősegítsék és ösztönözzék a fogyasztók több, gyakoribb és tudatosabb tej- és tejtermék fogyasztását, valamint a tejtermékek sokféleségének bemutatásával és megszerettetésével segítséget nyújtsanak az egészségtudatos táplálkozás kialakításában.

A mostani, általános költségnövekedéssel terhelt gazdasági környezetben, mint például a drasztikus magasságokba szökő takarmányárak, minden segítség duplán számít a szektor számára, és minden egyes lépés egyben befektetés a jövőbe. Így mindenkit arra lelkesít, fogyasszon magyar tej és tejtermékeket.